Friday, August 26, 2016

KENAPA JERAGAT TAK HILANG-HILANG?

Dah pakai pencuci muka tiptop dah tapi still ada jeragat. Dah kata set cleanser tiptop tu mesti harga ratus2 kan. Tak pun ribu2 
😰



Actually jeragat ni common thing. Tak bahaya pun. Cuma kita rasa tak bestla ada jeragat ni kan. Kalau boleh nak muka licin je.😍😍

Tahu tak kenapa dah invest byk utk segala mcm skin care tapi still ada jeragat ?
Sebabnya faktor kehadiran jeragat bukan hanya faktor luaran sahaja. Tapi faktor dalaman juga. So kalau u all punya jeragat because of faktor dalaman, tenyeh segala mak nenek cleanser, scrub memang ada potensi tak berjaya 😬

Apa main faktor jeragat?

1. Hormon yg tidak stabil
2. Exposure to direct sunlight
3. Kekurangan kolagen

See. Kalau nak avoid direct sunlight bolehla pakai sunblock then balik rumah cuci muka bg bersih.Tapi kalau ketidakstabilan hormon dan kekurangan kolagen, kita kena treat dari dalam.

Tahu tak, ibu2 yg pregnant lebih mudah utk dapat jeragat disebabkan ketidakstabilan hormon. Tapi Alhamdulillah ramai juga yg bernasib baik lepas deliver baby jeragat surut 💕.

Jadi kalau u all dah penat try externally, boleh try treat dari dalam pula. Insyaallah sgt WORTH ☺️

Ok, macam mana nak ikhtiar internally tu?

First kita tengaok faktor hormon tak stable tu.GLA complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari, dan Vitamin E. GLA membantu menstabilkan hormon, dan kandungan Vitamin E di dalam GLA membantu melindungi kulit kita dari dalam yang dapat berperanan sebagai sunblock.


Untuk meningkatkan kolagen, ada tiga cadangan. Boleh ambil terus kolagen powder Shaklee ni atau ambil Vitamin C sahaja atau ambil kedua - duanya sekali. 

Vitamin C merupakan antioksidan yang bagus dan membantu dalam pembentukan kolagen. So siapa yang nak ambil Vitamin C sahaja without kolagen, sangat di cadangkan untuk u all ambil 3 ke 4 tablet sehari. Selang 5 jam. So insyaallah pembentukan kolagen tu berlaku secara berterusan.

Vitamin C Shaklee dilengkapi dengan sustained release teknologi tau.

Maksdunya, Vitamin C akan dilepaskan secara perlahan - lahan ke dalam tubuh selama 5 jam. Kenapa perlu lepaskan secara perlahan - lahan? Sebab kalau terus release kan Vitamin C ni terus, badan akan menyerap yang perlu sahaja, dan yang selebihnya akan terbuang mcm tu sahaja melalui air kencing (Vitamin C ialah vitamin larut air). Rugi kan. :(

OK. Saya share terus la ye SET ATASI JERAGAT


Set BASIC dah cukup bagi permulaan. Insyaallah akan nampak kesan. Kalau nak kesan yang lagi BEST boleh try terus set ADVANCE. Dan yang paling penting banyakkan doa kepada ALLAH. Moga ikhtiar ini akan membuahkan hasil :)

Ada satu lagi set yang lebih advance iaitu set PREMIUM. Saya akan share next entry OK.

Stay tune ~

Whatsapp Bonda:
+6010-4031219
Facebook Bonda:
https://www.facebook.com/FITBONDA 
Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: