Friday, August 19, 2016

SURVEY KITCHEN CABINET

Assalamualaikum semua :)


Gambar hiasan

Dengan izin Allah tidak lama lagi kami akan berpindah ke Mantin. EXCITED sangat sebenarnya. Tapi bila fikir nak ke UPM tu jauh, ada la rasa tak best sikit-sikit. hehehe. Tapi sikit je la. Rasa EXCITED tu lebih lagi. :)

Ok, actually nak cerita pasal KITCHEN CABINET (KC). Orang perempuan biasa la kan. Benda pertama yang mesti nak buat dalam rumah baru ialah KC. So kami survey KC. Saya pergi banyak tempat juga. Tapi yang betul-betul masuk dan serius bincang ada 5 tempat. Everskill, Aloy KC, Intech, CS KC, dan ada satu lagi. Tak ingat nama kedai dia. huhu.

Since sy dah tahu nak buat ukuran panjang mana dan nak guna material apa, jadi masuk kedai terus cakap je apa yang kitorang nak. Then sembang-sembang sikit, pastu minta quotation.

CS KC antara yang awl saya pergi. Waktu tu macam rasa harga diorang mahal. So saya pergi la tempat-tempat lain survey. Owh, rupanya tempat lain lagi mahal. hehehe. Akhirnya kami patah balik ke CS KC.

Kami ambil semua skali dengan dia ni. Dari buat kitchen cabinet, sampai kepada semua kelengkapan dapur tu termasuk sink, stove, hood, etc. Dan dia bagi free gifts tempat letak piNggan dua tingkat dan tempat letak botol-botol yang dipasang terus dalam kabinet :)

Dengan CS KC ni pun kami dapat voucher RM 500.Kebetulan waktu tu diorang memang nak habiskan voucher. So dapat la rezki RM 500 kat situ. hehehe

Ok, itu je nak share. Siapa-siapa nak survey KC kat area Selangor ni boleh try CS KC ni. Harga yang berpatutan dan kami deal dengan Amy. Amy ni bagus. Dia mcm tahu semua benda. :)

KC nya tak buat lagi. Sebab tak pindah masuk lagi. Just lock price and bayar deposit. Actually depositnya 10% from the total price. Tapi dia kata nak deposit sikit pun tak pe. So kami deposit RM 200 je dulu. hehehe.

CS KC ni terletak di area TESCO SEMENYIH. Kat area situ banyak shop lot. Ada satu area tu, ada Bank Islam dekat corner lot. Deret Bank Islam tu la ada CS KC ni.

Sapa nak survey boleh try :)




Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: