Friday, September 2, 2016

REZEKI TIDAK PERNAH SALAH ALAMAT

Assalamualaikum

Hari Ahad lepas 28 Ogos 2016 saya attend talk organize by our leader in Shaklee. BEST sangat talk ni. Seriously boost my SPIRIT. hehe

Anak-anak tinggal dengan husband ke time saya attend talk tu? Nope.

Saya bawa semua sekali. Shaklee is a family friendly business. Boleh bawa anak-anak. Nak angkut satu family pun boleh.

Talk ni di HQ Shaklee di Sunway Pinnacle. HQ nya tak besar tapi sangat kondusif. Ada sekali playground untuk budak-budak main. Jadi time saya dengan husband dengar talk, Mukhlis main dengan kawan-kawan dia dalam playground tu. Playground dengan bilik seminar tu tak jauh pun. So boleh sentiasa keluar jenguk :)

Bawah ni gambar playground nya. Time ni Mukhlis dah penat main. Musfirah pula main :)




Ok, ni saya share gambar-gambar time talk tu. Time talk tu saya tak mengantuk langsung. Asbab makan supplement Shaklee kot. Bertenaga sentiasa.heheh.

Dan yang beri talk pun best. Tu yang tak ngantuk tu. Tapi ada satu benda yang lagi penting yang buatkan mata saya terus segar. Ilmu yang disampaikan. Alhamdulillah Allah izinkan saya dapat terus fokus dari pukul 10 pagi hingga 5.45 ptg. Dapat grab semua ilmu :)



Saya ni bukan jenis yang suka tanya soalan sebenarnya. Kalau nak tanya pun biasa akan one to one. Tak suka tanya depan khalayak. Tapi memandangkan time sgt pack, nak kejar semua Masters nak tanya soalan satu-satu memang tak sempatla. So bila diorang open for questions, time tu la saya ambil peluang untuk tanya macam-macam. Dan satu lagi sebab sebelum sampai talk tu husband saya dah ingatkan siap-siap.

Husband: Syu, awak tanya soalan spesifik Syu. Tanya betul-betul. Dapatkan sebanyak mungkin info yang diperlukan ................

Dan panjang lagi amanat dia sebelum sampai tempat talk tu. hehehe. Dan disebabkan amanat tu la saya buat muka tak malu je tanya macam-macam. haha





Group yang sangat best. Sporting habis semua orang :)



Sebenarnya kan saya nak join Shaklee ni lama dah. Dari saya buat Master dulu. Dalam tahu 2012. Tapi biasala kan. Banyak benar alasannya. Takut tak sempat siapkan Master la, ada anak la, sibuk la and so on.

Lama kan saya tangguhkan hasrat tu. Tapi Alhamdulillah tahun ni saya register member. 2016. Setelah 4 tahun asik bagi alasan, akhirnya saya stopkan je alasan tu dan terus buat :)

Sedangkan kalau nak kira busy, sekarang lagi busy. Anak dah dua. Ada business Telekung Empire yang semakin berkembang. PhD yang tinggal lagi dua semester. Tapi entah macam mana time ni saya SAY NO to ALL EXCUSES, dan decide untuk buat sahaja. Amazingly, lagi kita sibuk, lagi kta PRODUKTIF.

Kalau tak, tak kan la Master Zahira, Master Laila, Master Zura (antara yang beri talk) dapat jadi Master time kerja kan?

Saya tahu satu hari nanti saya akan berjaya dalam Shaklee. I can see the light at the end of tunnel. Cuma saya perlu berjalan dan bergerak ke sana. Sooner or later saya Insyaallah PASTI saya akan berjaya. Cuma bila? I dont know. Moga Allah buka jalan untuk saya :)

Lastly, ada tak sesiapa yang nak GROW TOGETHER dengan saya. Kita buat sama-sama as a team dan insyaallah berjaya pun sama-sama. Rezeki tidak pernah silap alamat. Asal kita buat, usaha, doa dan tawakkal, hanya masa yang akan menentukan. Yang terpenting, jangan putus asa. Keep doing and push your limit. Allah dah kata, semua orang ada bahagian rezekinnya. Cuma, yang berusaha akan dapat lebih. Yang bersyukur lagi lebih. Dan yang ultimate dijanji segala isi dunia kalau beriman dan bertaqwa.

Group yang saya join ni, sentiasa highlight pasal power of doa, tahajud dan dhuha. Mungkin asbab juga husband tak reluctant untuk join support bisness Shaklee saya. Sebabnya kita berbisness bukan nak kejar dunia je. Duit yang banyak tanpa keimanan hanyalah sia-sia. Kita berbisness untuk mantapkan ekonomi kelurga kita dan secara tak langsung membantu memantapkan ekonomi ummah. Sebab tu perlu ada support group yang bagus dan sentiasa ingatkan kita kepada kebaikan :)

OK all. Have a good day, stay healthy and energatic ya.


Whatsapp:
010-4031219
Facebook:
https://www.facebook.com/FITBONDA


Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: