Monday, September 5, 2016

SAINS DAN SUNNATULLAH

Saya percaya pada Sains. Saya percaya pada bidang penyelidikan. Dan saya minat bidang penyelidikan. Sebab tu sampai sekarang masih lagi dalam bidang penyelidikan.

Saya juga percaya pada Sunnatullah. Sunnatullah itu ialah aturan Allah (hukum alam). Contoh biasa yang selalu diberi ialah air mendidih pada suhu 100 darjah celcius. Air tidak akan mendidih pada 0 darjah celcius. Dan air juga tidak akan membeku pada 100 darjah celcius.

Kenapa perlu ada aturan-aturan ini? Bukankah Allah mampu untuk buat apa sahaja? Tak perlu pun Dia nak atur - aturkan semua ni. Sebabnya kan, itu tandanya Allah SAYANG pada kita. Allah nak senangkan hidup kita dan bagi kita peluang untuk hidup dengan harmoni di dunia ini.

Saya bagi contoh lain ye. Aturan alam menetapkan rasa gula itu manis, rasa garam itu masin. Cuba bayangkan kalau dua benda ni pun tiada aturannya.Garam dan gula anytime boleh jadi rasa masin, masam, manis secara tiba-tiba. Tak ke haru nak masak tu. Dah rasa dah sebelum masuk kuah garam tu masin. Tiba-tiba masuk dalam kuah, tukar jadi masam pula. Ehhhhhh, memang haru lah hidup.





Tu baru cerita pasal garam dan gula. Benda yang basic sangat. Tak masuk lagi aturan alam yang lebih besar. Kedudukan planet, penggantian siang malam etc. Cuba bayangkan semua benda ni tak de aturan. Memang tak boleh nak hidup lah kita kan.

Dan sunnatullah pun ada pada pemakanan kita. Apa yang kita makan, kita akan dapat kesannya. Contohnya, Alfalfa telah dibuktikan sebagai makanan yang boleh meningkatkan susu ibu seperti yang diterangkan dalam artikel Lactogenic Foods and Herbs, dari Hilary Jacobson.

'Alfalfa leaf is said to promote the development of the glandular tissue of the breasts. It can be taken both during pregnancy and after birth by mothers with a history of low milk supply. Taken after birth, it increases milk supply and is reported to increase the fat content of breastmilk. Incidentally, so do other so-called "green foods."

Alfalfa leaf is estrogenic and antifungal. It has substances that nourish the liver, activate the kidneys, suppress inflammation, address digestive disorders, and balance blood sugar. It is traditionally prescribed to promote the function of the pituitary gland, the source of the main hormones for lactation. The minerals in alfalfa leaf are well balanced and easily absorbed; pregnant and lactating women therefore frequently take alfalfa leaf as a mineral supplement.'


Jadi bagi ibu-ibu yang ada masalah low milk supply, pengambilan Alfalfa Insyaallah dapat membantu dalam meningkatkan susu ibu.

Begitu juga dengan orang yang makan kolagen. Melalui penyelidikan, kita mengetahui kolagen boleh menganjalkan kulit, memudarkan parut, mencerah kan wajah etc. Jadi siapa-siapa yang ambil kolagen Insyaallah akan dapat rasa effect di atas.

Sebenarnyakan kalau kita rasa ada yang tak kena dalam diri kita contohnya seperti kita rasa tak bertenaga, letih, kulit bibir merekah, sakit otot, sakit lutut, mesti ada something yaang tak kena pada badan kita. Sebab kalau semuanya elok, badan kita sepatutnya dapat berfungsi dengan sebaiknya.

Nutrient deficiency merupakan satu elemen utama yang menyebabkan badan kita rasa tak sihat, tidak berdaya, dan tidak bermaya. Nutrient deficiency ini Insyaallah boleh dilengkapkan dengan pengambilan supplement. Jadi pilihlah supplement yang TERBAIK, yang dapat memberikan kesan yang TERBAIK untuk badan anda :)

'Safety is paramount at Shaklee, and our standard are unsurpassed. Before any ingredient goes into a Shaklee supplement, it goes through an incredibly stringent screening process - even beyond the pharmaceutical standards set by the United States Phamacopeia (USP). We conduct thousands of tests a year. Jadi, apabila kami meletakkan JAMINAN bahawa setiap produk adalah 100% selamat, anda benar-benar boleh menggunakannya dengan SELAMAT' - Product Guide 2015

Whatsapp:
010-4031219
Facebook:
https://www.facebook.com/FITBONDA
Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: