Wednesday, November 30, 2016

Bila bercakap mengenai makanan tambahan (supplement) untuk ibu-ibu menyusu, ramai yang tersalah anggap. Mereka menyangka bahawa supplement ini hanya untuk ibu-ibu yang menghadapi masalah kekurangan susu.


Anggapan itu hanyalah sebahagian kecil manfaat Set Penyusuan Shaklee. Iya benar, ada ibu-ibu yang betul-betul mengalami masalah penyusuan, maka mereka memerlukan supplement untuk menaikkan semula kuantiti susu

Namun begitu, khasiat Set Penyusuan ini adalah jauh lebih bermanfaat daripada hanya sekadar meningkatkan kuantiti dan kepekatan susu dengan izin Allah :)

Malah, sekiranya ibu-ibu hanya mengambil Set Basic Penyusuan sekalipun, khasiatnya lebih daripada sekadar milk booster.

Set Basic Penyusuan ada Alfalfa dan Energizing Soy Protein (ESP). Gabungan Alfalfa dan ESP merupakan milk booster yang sangat baik. Selain daripada itu, Alfalfa sangat membantu dalam menyingkirkan toksin dan buang angin.


Sebab itu bagi ibu-ibu yang mengambil Alfalfa, bukan ibu sahaja yang asik rasa nak buang angin, tetapi bayi anda pun sama juga. Kebiasaannya ibu-ibu yang ada mengambil Alfalfa, Insyaallah anak tidak akan ada masalah kembung. Kawan saya sendiri, sejak mengambil Alfalfa sudah tidak menggunakan minyak telon lagi. Angin berdesup-desup keluar dan Alhamdulillah bayi tak kembung :)

ESP pula membekalkan kandungan protein yang tinggi untuk ibu-ibu. Jadi, susu ibu akan semakin berkhasiat. Selain daripada itu, ESP juga membantu dalam membekal tenaga dengan segera, baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrin, insomnia, dan tekanan


Tidak lupa juga manfaat ESP yang sangat digemari oleh wanita iaitu meremejakan kulit. ESP merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, mengembalikan kepejalan otot, mempercepatkan penyembuhan luka, dan mengurangkan kesan parut.

Lihat, baru dua item, tapi dah banyak sangat manfaat yang kita dapat. Jadi betul tak saya kata yang Set Penyusuan ini bukan semata-mata untuk tambahkan kuantiti dan kepekatan susu sahaja? :)
Lagi satu, siapa yang ambil ESP ini mereka akan rasa kenyang untuk jangka masa yang lama. Saya ada seorang sahabat yang kurang 3 kg asbab pengambilan ESP. Bila sahabat saya ini consume ESP, dia kata dia rasa kenyang. Kalau tidak, dulu asik lapar je. Jadi bila sudah kenyang tak de la asik makan je :)

Saya sendiri memang pengamal tegar ESP ini. Saya akan ambil ESP ketika sarapan. Alhamdulillah dengan pengambilan ESP, saya tidak lagi menggigil kelaparan pada pukul 11 pagi. Malah boleh tunggu sampai pukul 12 lebih untuk lunch. Kalau tidak dulu, pukul 11 tu dah lapar sangat-sangat

Dan sekarang ni, saya perasan yang saya akan kenyang sampai petang selepas ambil lunch itu. Kalau tidak sebelum ini balik rumah terus cari makanan sebab lapar. Tapi sekarang ini dah sampai rumah pun rasa kenyang lagi. Kadang-kadang tu saya rasa frust sebab nak makan makanan masakan mak yang sedap itu, tapi kenyang lagi. Jadi terpaksa tunggu perut lapar dulu.

Ada satu hari itu, sebab nak cepat lapar balik, saya mengayuh basikal Gintell tu. Punyalah dah lama tak bersenam, hari tu saya bersenam sebab nak lapar. hehehe

Untuk ibu-ibu, terutamanya yang menyusukan anak, saya sangat galakkan anda untuk ambil paling kurang ESP dan Alfalfa ini. Banyak sangat manfaat. Manfaat yang paling saya rasakan sangat adalah dari segi tenaga. Alhamdulillah even seharian di office pun, balik rumah masih bertenaga :)

Boleh main dengan riang gembira bersama anak-anak. Cuba bayangkan kalau kita penat. Bukan setakat tak main dengan anak, rasa nak marah anak-anak lagi adalah. Kesian kan mereka. Dah la dari pagi tunggu kita balik, bila kita balik pula kita marah-marah mereka. Kesiannyaaaaa......

Owh lagi satu berkenaan Alfalfa. Lupa pula nak beritahu. Alfalfa ini sangat elok untuk ibu-ibu yang mengalami masalah keputihan. Insyaallah boleh cure. Duit pun jimat tak perlu beli pantyliner

Ok, kita sambung berkenaan 4 item lain dalam next entri ye :)

--

Salam Sayang
Madam Syuhaidah
.
WhatsApp: +6010-4031219S
Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: