Tuesday, January 3, 2017

APA ITU POLYPHENOL? BAGAIMANA PULA DENGAN MANFAATNYA?

Assalamualaikum all.

Biasanya bila baca penulisan berkenaan Vivix, mesti penulis akan kaitkan dengan polyphenol. Sehinggakan ada yang bertanya dan tertanya-tanya, apakah itu polyphenol ?



Apa benda polyphenol ni?

Polyphenol ialah daripada kumpulan phytochemicals yang terdapat dalam buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan. Polyphenol memberi warna kepada buah-buahan dan melindungi mereka daripada penyakit disebabkan kandungan antioksidan nya.

Polyphenol memainkan peranan yang sangat penting dalam mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan badan. Antioksidan membantu melindungi sel dalam tubuh daripada radikal bebas dan seterusnya mengawal kadar kemusnahan sel

Jika badan anda tidak mendapat perlindungan daripada radikal bebas, ianya boleh menyebabkan kerosakan kepada sel. Ini boleh membawa kepada kemusnahan tisu dan meletakkan anda pada risiko penyakit seperti sakit jantung, kanser, Alzheimer, dan lain-lain lagi.

Antara manfaat yang dapat diperoleh daripada polyphenol ialah:

1. Melawan sel kanser dan menghalang angiogenesis (the growth of blood vessels that feed a tumor)

2. Melindungi kulit daripada sinaran ultraviolet

3. Melawan radikal bebas dan melambatkan penuaan



4. Membantu kesihatan otak dan membantu menghalang demensia

5. Mengurangkan keradangan

6. Menyokong tahap gula dalam darah supaya berada di paras normal

7. Melindungi sistem kardiovaskular

8. Membantu mengekalkan paras tekanan darah yang normal

Alhamdulillah, banyakkan kebaikan polyphenol ini. Alhamdulillah dengan kemajuan sains dan teknologi, dan juga pertolongan daripada Allah, minuman yang tinggi khasiat dengan polyphenol berjaya dihasilkan iaitu Vivix.

Vivix ini digelar tonik ajaib disebabkan telah membantu dalam membaik pulih kesihatan ramai orang daripada penyakit tidak kronik kepada penyakit kronik. Tetapi, semestinya keajaiban itu tidak sewenang wenangnya berlaku.

Keajaiban itu datag daripada kandungan polyphenol dalam Vivix yang tinggi. Dan saya sangat percaya kepada sunnatullah. Apabila sunnatullah menyatakan bahawa sesuatu makanan itu boleh memberikan kebaikan, maka dengan izin Allah ianya akan memberikan kebaikan.

Bulan ini ada berita baik untuk semua. Dengan setiap pembelian 2 botol Vivix akan dapat 5% DISKAUN dan dengan pembelian 6 botol akan mendapat 1 botol PERCUMA :)



Dengan mengambil man-mana OFFER ini anda layak untuk mendapat FREE MEMBERSHIP dan CASH REBATE. BEST kan :) Jimat berganda-ganda

Boleh contact saya untuk tujuan pertanyaan dan pembelian :)

--

Salam Sayang
Madam Syuhaidah
.
WhatsApp :+6010-4031219



Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: