Friday, January 6, 2017

IKHTIAR UNTUK PESAKIT STROKE

Dalam entri sebelum ini saya kongsikan kisah seorang consumer Vivix, yang dengan asbab Vivix akak itu berjaya untuk hamil. Siapa yang belum baca boleh baca di sini.

Hari ini saya hendak ceritakan pula bagaiman Vivix boleh membantu mereka yang menghidap stroke. Sebelum itu, kita kenali dulu apa iti stroke.

Stroke adalah gangguan kepada fungsi otak yang terjadi secara mendadak. Ini adalah berpunca daripada gangguan di pembuluh darah dalam otak di mana salur darah telah tersumbat dan bekalan darah ke sebahagian otak terganggu. Bahagian otak yang terganggu itu tidak akan menerima oksigen yang cukup, oleh itu sel-sel otak akan rosak dan mati dan mengakibatkan bahagian badan yang dikuasai oleh bahagian otak tersebut tidak boleh berfungsi dan lumpuh.

Stroke ini juga merupakan kecederaan saraf yang serius dan gejalanya ialah kehilangan fungsi saraf secara tiba-tiba. Kesannya, akan berlaku kerosakan saraf kekal serta juga kematian jika tidak dirawat dengan cepat. 


Gambar di atas menunjukkan kesan-kesan yang ketara bagi penghidap stroke.

Jadi bagaimana Vivix merawat stroke?

Dalam vivix ada resveratrol. Resveratrol ialah sebahagian daripada kumpulan polyphenol. Apa itu polyphenol? Boleh baca di sini 

Resveratrol bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat, anti-inflamasi dan anti-kanser. Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak, mati dan abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari. Vivix juga membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakkan sel itu menjadi sihat semula.

Hal ini terjadi kerana 4 bahan hebat utama yang digunakan dalam penghasilan vivix antaranya ialah anggur muscadine. Di dalam anggur ini terdapat kadar resveratrol dan polyphenol yang tinggi sehinggakan ia sendiri boleh menahan dirinya dengan cuaca yang panas dan melindungi dirinya sendiri dari bakteria dan fungus tanpa bantuan bahan kimia lain. Resveratrol adalah antioksidan yang sangat berkesan yang dihasilkan oleh tumbuhan.

Satu kajian yang dijalankan oleh Jabatan Sains dan Teknologi, Universiti Ohio, AS, pada tahun 1997 membuktikan kejayaan resveratrol menyekat pembahagian sel-sel kanser di peringkat selular. Kajian inilah yang telah membuktikan resveratrol ini mempunyai antioksidan yang sangat tinggi.

Jadi, dengan bantuan Vivix, maka sel-sel yang rosak akan dibaiki semula, dan sekaligus membantu mereka yang menghidap stroke untuk sembuh. Atau setidak-tidaknya menjadikan kesihatan mereka lebih baik daripada sebelumnya ;) ;) 

Sekiranya anda mengenali mereka yang menghidap stroke, anda boleh cadangkan kepada mereka untuk berikhtiar dengan Vivix. Moga-moga dengan asbab Vivix, kesihatan mereka akan menjadi lebih baik

Dan berita baik buat mereka, pengguna tegar Vivix atau baru hendak mencuba Vivix. Dari 1 Januari 2017 sehingga 31 Januari 2017 ada Promosi Vivix

Pembelian dua botol akan dapat 5% DISKAUN dan pembelian 6 botol akan dapat PERCUMA 1 botol. Dengan pembelian kedua-dua offer ini, anda layak untuk mendapat FREE MEMBERSHIP (Jimat 79.50) dan juga HARGA AHLI



Salam Sayang 
Madam Syuhaidah
WhatsApp: +6010-4031219






















;)


Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: